The Sun newspaper faces backlash following Hillsborough verdict coverage

The front page of The Sun today, which does not feature Hillsborough.
The front page of The Sun today, which does not feature Hillsborough.
0
Have your say

A national newspaper has come under fire after it failed to mention the Hillsborough inquest verdict on its front page today.

An inquest jury yesterday ruled that the 96 Liverpool fans who tragically lost their lives in the disaster were unlawfully killed, 27 years later.

And while most newspapers led with the verdict as the front page in this morning's papers, The Sun and The Times did not - although the latter's second edition of the paper was quickly published with a picture of the families outside the Warrington court building.

The Times said it "made a mistake" with the front page of its first edition today which did not include any coverage of the Hillsborough inquests, adding that "we fixed it for the second edition."

The Sun famously ran a four page story just days after the 1989 tragedy, proclaiming to tell "the truth" about the disaster which left 96 people dead.

It featured claims from an anonymous policeman that some fans had "picked pockets of victims", "urinated on cops" and that some beat up a policeman giving the "kiss of life".

And now after the verdict, the paper has published the story on a double-page spread. The Sun's coverage has led to many voicing their opinions on Twitter.

Actor Stephen Mangan posted: "Wait - neither @TheSun nor @thetimes mention Hillsborough on their front pages?!" while presenter and former professional footballer Gary Lineker quoted the Tweet with the caption: "As disgusting as it is unsurprising. They have no shame."

Even The Sun's political editor, Tom Newton-Dunn, was critical of the paper's decision not to run the story on its front page.

Speaking on Sky News's Press Preview last night, he said if people are still angry over the 1989 front page he "completely understands", adding: "We deserve everything that is thrown our way."